رئیس جمهوری با رأیی 18 میلیونی در ایران!
عتیق الله مولوی‌زاده عتیق الله مولوی‌زاده

 

پیام‌های تند و پیامد‌های کند!

زندگی و تحصیلات

حسن روحانی در سال ۱۳۲۷ در شهرستان سرخه در استان سمنان به دنیا آمد. وی تحصیلات دروس ابتدایی را در سرخه و تحصیلات دروس دینی را از سال ۱۳۳۹، ابتدا در حوزه علمیه صادقیه (سمنان) آغاز نمود و سپس در سال ۱۳۴۰ وارد حوزه علمیه قم شد و از دروس و مباحث اساتیدی چون سید محمد محقق داماد، شیخ مرتضی حائری، سید محمدرضا گلپایگانی، سلطانی، محمد فاضل لنکرانی و شیخ محمد شاه‌آبادی بهره برد. او همزمان در سال ۱۳۴۸ به دانشگاه تهران راه یافت و در سال ۱۳۵۱ دانشنامه لیسانس خود را در مقطع کار‌شناسی در رشته حقوق قضایی اخذ کرد.

روحانی با ادامه تحصیل در بریتانیا، مدرک کار‌شناسی ارشد (M. Phil) در رشته حقوق عمومی و دانشنامه دکتری (Ph. D) در رشته حقوق اساسی را از دانشگاه کلدونیان گلاسکو دریافت کرد.

حسن روحانی دارای مرتبه علمی استاد پژوهشی مرکز تحقیقات استراتژیک می‌باشد. وی با کسب پروانه وکالت از کانون وکلای دادگستری مرکز در سال ۱۳۸۶، وکیل پایه یک دادگستری شد.

وظایف

حسن روحانی (متولد ۲۱ آبان ۱۳۲۷ در شهر سرخه) سیاست‌مدار و مجتهد شیعه ایرانی است. وی نماینده مجلس خبرگان رهبری از سال ۱۳۷۸، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۱۳۷۰، عضو شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۶۸ و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک از سال ۱۳۷۱ است.

روحانی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم و دوره پنجم و دبیر شورای عالی امنیت ملی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴ بوده است. او در این سمت، رئیس تیم هسته‌ای و مذاکره‌کننده ارشد ایران با سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و بریتانیا در مورد برنامه هسته‌ای ایران بود.

در ۲۲ فروردین ۹۲، حسن روحانی با شعار «دولت تدبیر و امید» برای انتخابات ریاست جمهوری رسماً اعلام کاندیداتوری کرد. وی در ۱۷ اردیبهشت، با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور، نام خود را برای رقابت ۲۴ خرداد ثبت کرد.

آثار

از آثار منتشرشده حسن روحانی می‌توان به کتب زیر اشاره کرد:

-       امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای (۱۳۹۰)

-       امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران (۱۳۸۹)

-       اندیشه‌های سیاسی اسلام؛ جلد اول: مبانی نظری (۱۳۸۸)

-       اندیشه‌های سیاسی اسلام؛ جلد دوم: سیاست خارجی (۱۳۸۸)

-       اندیشه‌های سیاسی اسلام؛ جلد سوم: مسائل فرهنگی و اجتماعی (۱۳۸۸)

-       خاطرات دکتر حسن روحانی؛ جلد اول: انقلاب اسلامی (۱۳۸۷)

-       روایت تدبیر و امید (۱۳۹۱)

-       مقدمه‌ای بر تاریخ امامان شیعه (۱۳۹۱)

-       سن اهلیت و مسئولیت قانونی (۱۳۹۱)

-       آشنایی با کشورهای اسلامی (۱۳۸۷)

-       انقلاب اسلامی؛ ریشه‌ها و چالش‌ها (۱۳۷۶)

-       مبانی تفکر سیاسی امام خمینی (ره) (۱۳۷۸)

-       نقش حوزه‌های علمیه در تحولات اخلاقی و سیاسی جامعه (۱۳۹۰)

-       امنیت ملی و سیاست خارجی (آماده چاپ)

-       امنیت ملی و محیط زیست (آماده چاپ)

-       خاطرات دکتر حسن روحانی؛ جلد دوم: دفاع مقدس (آماده چاپ)

 (The Islamic Legislative Power) ۱۹۹۴

 (The Flexibility of Shariah; Islamic Law) ۱۹۹۶

شیخ دپلیمات و پیروزی درانتخابات

حسن روحانی ویا معروف به شیخ دپلیمات با حمایت دو رئیس جمهور ی قبلی ایران آ قایون‌ها شمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی ازجناح اصلاح طلب، با بدست آوردن اکثریت قاطع آراء به پیروزی رسید این پیروزی چشم گیر خواب را ازچشمان اصول گرایان ولایت مدار زدود وپیامی تند وقاطع به رهبران ایران اسلامی و رهبران جهان درخارج فرستاد، اکثریت از صاحب نظران ودست اندرکاران مسائل سیاسی، پیام این پیروزی را در چندین مورد با اتفاق نظر چنین بررسی می‌کنند

۱. ملت ایران از سلط ولایت مداران تمامیت خواه (ولایت فقیه) خسته شده و خواهان تغیر کلی واساسی در زندگی خویش می‌باشند.

۲.رای بالا ی ۱۸ملیون برای شیخ دپلیمات بخوبی ثابت ساخت که در انتخابا ت سال ۸۸ رئیس منتخب ملت ایران جنا ب مهندس میر حسین موسوی بود، ولی احمدی‌نژاد با تقلب و خیانت سازماندهی شده دقیق، خودش را به عنوان رئیس جمهور برملت ایران تحمیل کرد.

۳.  باآنکه رد صلاحیت حناب‌هاشمی رفسنجانی برای ریاست جمهوری ازجانب شورای نگهبان، تاجائی مایه یاس وناامیدی ملت ایران گردیده بود وشا یعه تکرار تقلب و بقدرت رسیدن جلیلی برادرناتنی وهمفکر احمدی‌نژاد رابیشتر ازپیش قوت بخشیده بود ولی بازهم مردم به ستوه آمده ودربند ولایت فقیه با رای دادن به شیخ دپلیمات ثابت کردند که توانائی مقابله و دفاع از حقوق خودرا دارند و می‌توانند بارفتن به پای صندوق‌های رای، انحصارطلبان را در آشفتگی وچند دسته گی بیشتر قراربدهند. وبه عباره دیگر اگر‌هاشمی رفسنجانی خود به عنوان کاندیدا ی ریاست جمهوری در میدان حضور می‌داشت یقینا رای ۱۸ ملیون کنونی به ۲۸ ملیون ارتقامی یافت و کوس رسوائی تمامیت خواهان راآ فتابی می‌ساخت.

۴. پیام حساس وظریف دیگر۱۸ ملیون رای حناب روحانی کشیدن خط بطلان بر تهمت و افطرا امامان نمازجمعه‌های ولایت مدار مانند جنتی و اعلم الهدای مشهدی و صدیقی و... بود که با جدیت مسئله فتنه و رهبران فتنه در انتخابا ت سال ۸۸ را مطرح می‌کردند و بدون خداترسی وشرم ازمردم میرحسین موسوی و کروبی را به عنوان سران فتته مورد افترا وتهمت قرار می‌دادند و تعدادی از‌‌ همان امامان نمازجمعه (جنتی) خواهان محاکمه واعدام آن بیجاره‌ها ی دربند می‌شدند که به جرم بی‌گناهی و حمایت مردمی وآوردن رای بالا باید با تیغ بران ولایت فقیه سر بریده می‌شدند... وحکم قرآن درموردفته گران برآن بیگناهان تطبیق می‌شد وهنوز هم این دو شخصیت محبوب در حصرخانگی بسرمیرند و تعدا د دیگر از هواداران جناح اصلاح طلب درزندان‌های جمهوری اسلام تعذیب و تادیب می‌شوند

۵-واما پیام دیگراین حضور وحما سه مردمی برای جامعه حهانی و کشورهای جهان بود، پیامی که به همه زورگوئی‌ها و حماقت‌ها ی محمودک‌ها ی ترد شده از دامن ملت خط بطلان کشید و با احترام با اصل انسانیت و حقوق زندگی برای همه ابنا آدم تاکیددر سراسرجهان تا کید نمود

واما پیامدهای کند و دشوار این پیروزی

از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شعار (نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی) شعار جدید ونا شنیده بود که هم برا ی مردم ایران و هم برای کساینکه درخارج انقلاب را نظاره می‌کردند جالب بود، شعاری بو دکه تکرارش درتاریخ سراغ نمی‌شد، رهبر ی انقلاب را هم شخصیتی نام دار، باهویت دینی در مسند مرجعیت مذهبی امام خمینی به عهده داشت. جایگاه بلند مرتبه مرجعیت دینی د رمذهب تشیع، که د رمرتبه نیا بت امام معصوم قراردارد..، وازمقام نبی تنها یک درجه پائین است، این‌ها همه مو جب گردید که ملت مسلمان ایران به شعار‌های انقلاب با حسن نیت یقین کامل وعاری از هرگونه شک وتردید باور کنند و بادل جان از انقلاب و گفته‌های امام خمینی دفاع نما یند.

با پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ نظریه ولایت فقیه با مصوبه مجلس خبرگان به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اضافه شد، یدین معنی که ولایت فقیه درابتدا، جز از قانون اساسی نبود. پرای روشن شدن موضوع بهتر است اندکی با نظریه ولایت فقیه در مذهب شیعه امامیه آشنائی پیداکنیم تا بعدا وارد بحث شویم

ولایت مطلقهٔ فقیه

مراد از ولایت مطلقه، فقیه جامع‌الشرایط این است که دین حنیف اسلام که آخرین دین آسمانی است و تا روز قیامت استمرار دارد دین حکومت و اداره امور جامعه‌ است، لذا همهٔ طبقات جامعه اسلامی ناگزیر از داشتن ولی امر و حاکم و رهبر هستند تا امت اسلامی را از شرّ دشمنان اسلام و مسلمین حفظ نماید، و از نظام جامعهٔ اسلامی پاسداری نموده و عدالت را در آن برقرار و از ظلم و تعدّی قوی بر ضعیف جلوگیری نماید،. تصمیمات و اختیارات ولی فقیه در مواردی که مربوط به مصالح عمومی اسلام و مسلمین است، در صورت تعارض با اراده و اختیار آحاد مردم، بر اختیارات و تصمیمات آحاد امّت مقدّم و حاکم است، پس می‌شود گفت

 ولایت فقیه یعنی حکومت واداره کشور واجرای قوانین شرع مقدس... همین ولایتی که برای رسول اکرم (ص) وامام درتشکیل حکومت واجرا وتصدی اداره هست برای فقیه هم هست امـا فقیه چه کسی است؟ «... فقیه بـه کسی اطـلاق می‌شود که نه فقط عالم به قوانین و آئین دادرسی اسلام بلکه عالم به عقاید و قوانین و نظامات و اخلاق باشد، یعنی دین‌شناس به تمام معنی باشد... فق‌ها چون نبی نیستند پس وصی نبی یعـنی جانشیـن او هستند... ۴.

پس، ولایت فقیـه یعنی حکومت یک فرد دیـن شنـاس (فقیـه ومجتـهد) کـه درزمـان غیبت امـام دوازدهـم، جـانشین امـام و پیامبر است تا کشوررا براساس قوانین شرع مقدس اداره کند: «همین ولایتی که برای رسول اکرم (ص) و امام در تشکیل حکومت واجرا و تصدی هست برای فقیه هم هست...».

اما نه پیامبر اسلام ونه امامان هیچکدام «منتخب» مردم یا ارگانی که با رأی مردم تشکیل شده باشد، نبوده‌اند.

پس سوال اساسی اینجا مطرح می‌شود که اگر کسی جانشین پیامبر وامام هست (بنا برمشیت الهی)، دیگر به رأی مردم (جمهوریت) چکار دارد؟ دراین طرز حکومت حاکمیت منحصر به خدا است و قانون فرمان وحکم خدا است. قانون اسلام یا فرمان خدا برهمه افراد وبر دولت اسلامی حکومت تام دارد. همه افراد تا ابد تابع قوانین قرآن هستند.

 از اینجا ضدیت و درگیری ولایت فقیه وجمهوریت آ غاز می‌شود ولایت مداران و جمهوریت خواهان به جان هم می‌افتند وآن یکی با انتصاب ا زجانب خدا ودیگری با انتخاب ازجانب مردم برحقانیت خود می‌بالند وبرای حفظ جاه ومقام خودشان اصرار می‌کنند، و این درگیری با تناقض واضح و آشکاری که باهم داشتند در‌‌ همان آغازین سال‌های اول انقلاب پدیدار شد. وتا امروز که بیش از سی سال مگیذردنیز ادامه دارد.

اولین رئیس حمهور ایران اسلامی.

دکتور سید ابوالحسن بین صدر با بدست آوردن ۱۱ ملیون رای به عنوان اولین رئیس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد، ابوالحسن بنی صد ر علاوه برتخصص د رعلم اقتصاد یه عنوان یکی از شخصیت‌های اسلام‌شناس ومتفکر درجامعه روشنفکری دینی ایران مطرح بود، وی با تعریفی که از جمهوریت ونظام جمهوری داشت وبا اتکا به یازده ملیون رای مردم، خودرا درمقام رئیس جمهور منتخب ملت ایران به مانند روسای جمهور دیگرکشور‌ها و به عنوان شخص اول مملکت، مسئول می‌دانست، لازمه کارش درآن زمان تعین نخست وزیر مملکت بودکه باید با نظررئیس جمهور تعین می‌شد، دعوابرای تعین نخست وزیر و صدراعظم کشور بین او ولی فقیه، و بعد ا تعین برسر وزرا بالاگرفت و تا جا ئیکه جناح ولایت مدار ونزدیک به رهبری توانستند آ قای محمد علی رجائی رابه عنوان نخست وزیر کشور بر او تحمیل کنند، محمد علی رجائی با اینکه از مبارزین با سابقه وزندانی ساواک دوران شاه بود ولی ازنظر فکری با ابوالحسن بنی صدر تفاوت داشت، بنی صدر اورا لایق نخست وزیری نمی‌دانست و غیر مستقیم ازوی به عنوان آدم کم سواد یاد آوری می‌کرد، البته امام خمینی هم بعد از عزل بنی صدر از مقام ریاست جمهوری به این موضوع اشاره ظریفی نمودند ودر یکی از سخنرانی‌های خود گفتند که ممکن است علم وتخصص بنی صدر بیشتر ازآ قای رجائی باشد و لی تعهد رجائی به اسلام بیشتر از بنی صدر است!! با این نظر بنی صدر خودرا درتنگنای ولایت فقیه احساس کرد و با سازمان مجاهدین خلق به رهبری مسعود رجوی که از مخالفین سرسخت و درگیر جنگ مسلحانه در برابر جمهوری اسلامی نوپا بود ائتلاف نمود، بنی صدر قربانی بازی خطرناکی شد که بین طرفداران ولایت فقیه و حامیان مسعود رجوی (سازمان مجاهدین خلق ایران) درجریان بود، در واقع می‌توان گفت ابوالحسن بنی صدر با کنار آمدن باسازمان مجاهدین خلق بزرگ‌ترین اشتباه در زندگی خودش را مرتکب گردیدو با ان اشتباه تا به امروز از صحنه سیاسی ایران کناررفت وگرنه با وضعیت پیش آمده امروز و انزجار مردم ایران از ولایت فقیه جنا ب الو لحسن بنی صدر به عنوان اولین پرچمدار ضد این نظریه، به عنوان رهبر بلا منازعه ملت ایران، باید مطرح می‌بود زیرا ایشان اولین رئیس جمهور ایران بود که با مقابله در برابر ولایت فقیه خودش را قربانی کردو لی متا سفانه بدنامی سازمان مجاهدین خلق، نزد ملت ایران، اورا هم چنان لکه دار نمود که مبارزه وایستادگی و در ‌‌نهایت مظلومیت او را هم قربانی نمود، سید ابولحسن بنی صدر تا کنون درعالم غربت در پاریس فرانسه بسرمیبرد ولی در این مدت آثار وکتب بسیار مفید از خود بجاگذاشته است که برای نسل‌ها ی آینده می‌تواند مفید باشد.

بعداز عزل جناب بنی صدر تو سط آیت الله خمینی جناب محمد علی رجائی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و جنا ب آیت الله خمینی حکم ریاست جمهوری ایشان را چنان تنفیذ کردند. به گزارش شبکه ایران

 متن کامل حکم تنفیذ ریاست جمهوری شهید محمدعلی قرار ذیل است

 

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

با سپاس بی‏حد از الطاف کریمۀ خداوند متعال که توفیق به ملت شریف و متعهد ایران عطا فرموده که هر چه زمان می‌‏گذرد، مشکلات افزون می‌‏شود، بر تعهد آنان و حضورشان در صحنه و پشتیبانی‏شان از جمهوری اسلامی که فراوردۀ فداکاریهای خودشان است، افزوده می‌‏شود. و به رغم تبلیغات دشمنان خارج و داخل، با اکثریت قاطع افزون از دورۀ سابق، جناب آقای محمدعلی رجایی ـ ایّده‏اللّه‏ تعالی ـ را به ریاست جمهوری کشور اسلامی ایران برگزیده و این مسئولیت بزرگ و بار سنگین را بر عهدۀ او گذاشته است. و چون مشروعیت آن باید با نصب فقیه ولی امر باشد، اینجانب رأی ملت شریف را تنفیذ و ایشان را به سمت ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب نمودم، و مادام که ایشان در خط اسلام عزیز و پیرو احکام مقدس آن می‌‏باشند و از قانون اساسی ایران تبعیت و در مصالح کشور و ملت عظیم‏الشأن در حدود اختیارات قانونی خویش کوشا باشند و از فرامین الهی و قانون اساسی تخطی ننمایند، این نصب و تنفیذ به قوت خود باقی است. و اگر خدای ناخواسته بر خلاف آن عمل نمایند، مشروعیت آن را خواهم گرفت و باید ایشان توجه داشته باشند و از عمل ملت دریافته باشند که ملت دلاور نیز رأی خود را بر این اساس به ایشان داده‏اند، و من امیدوارم که در حفظ این امانت الهی و مسئولیتی که ملت بر عهدۀ ایشان گذاشته است، با تمام توان کوشش نموده و از آن پاسداری نمایند و وفادار به پیمان خود در مقابل خداوند مقتدر حاضر و ناظر و ملت حاضر در صحنه و مراقب احوال و اوضاع باشند و به فرمان خداوند تبارک و تعالی ـ که مؤمنان را به رحمت و عطوفت در بین خود و شدت در مقابل کفار و مخالفان اسلام دعوت فرموده است با تمام جدیت عمل کرده و در عمل به حق از کسی و از ملامت بدخواهان نهراسند.

 عزل ابوالحسین بنی صدر از مقام ریاست جمهوری و حکم تنفیذ محمد علی رجائی د رآن مقام ار جانب امام خمینی بخوبی نشان می‌دهد که قدرت اصلی د رایران اسلامی در دست ولی فقیه قراردارد و بقیه اشخاص و رهبران نهادهاایکه ازطریق انتخابات به قدرت می‌رسند تاجائی می‌توانند موءثر باشند که ا زحمایت مقام رهبری وولی فقیه برخوردار بشند درغیر آن‌‌ همان سرنوشت تلخ بنی صدر به عنوان رئیس جمهور معزول درتاریخ ایران درسی است برای کسانیکه بخواهند با این قدرت مطلق مقابله کنند...

باگذشت امام خمینی ا زمسند رهبری انقلاب ایران او ضاع به شکل وگونه دیگری تغیرکرد، رهبر بعدی، جناب آیت الله خامنه‌ای با آنکه از انقلابیون ویاران نزدیک امام خمینی محسوب می‌شدند ولی کمبود‌ها ی شخصیتی وعلمی ایشان، مسئله رهبری بعد از امام خمینی را باآن صلاحبت تام و مطلق و با آن ن وسعت و اختیاری که قانون اساسی و مهندسین خط ولابت قبلا ترسیم کرده بودند، به بن بست کشانید به عباره دیگر بن بست و نا‌خوانی ولابت فقیه و حمهوریت در قانون اساسی بعد گذشت امام خمینی به خوبی واضح وروشن گردید، این کمبودرا شبکه‌ها ی اطلاعاتی و مراکز سرکوب و فشار وسانسور خواستد بگونه دیگرجبران کنند، ورود شبکه‌های اطلاعاتی وسرکوب، در کنار رهبری موجب گردید که قلم‌های زبادی بشکند و صداهای بیشتری درگلو‌ها خفه شود روشنفکران دینی و غیردینی بجای دانشگاه ومراکز علمی وپژوهشی راهی زندان‌ها و با مجبوربه فرار از ایرا ن شوند، داک‌تر عبد الکریم سروش به عنوان شخصیت متفکر ورهبرروشنفکر دینی که خود ازبستر انقلاب قد برافراشته بود مجبورد بهتر ک ایران گردید و حتی در خارج ایران از حانب ولایت مداران و پابوسان ولابت فقیه مانند آیت الله مصباح یزدی در حوزه علمی قم، تکفیر شد، و در مقابل همین پا بوسان برای به قدرت رسانیدن افراد بی‌مایه مانند احمدی‌نژاد

 خواب‌های دروغین و ونماز و دعاهای نیمه شب خواندند وبرای نصرت و پیروزی محمودک در ریاست جمهوری ۱۳۸۸ مجلس توسل برگذار نمودند و گفتند که امام زمان برای پیروز ی محمودک بیچاره نماز شب می‌خواند و دعا می‌کند و آن بیچاره هم باورکرده بو د که وجودشان مورد تآ ئید آ قا امام زمان هست و هرجا روشنائی و انعکاس از نور را می‌دیدند بی‌گمان در فکر مشاهده آقا امام زمان می‌افتادند که توجه امام زمان به ایشان د رتالار سازمان ملل از ماندگار‌ترین سخنان درتاریخ ایران و سازمان ملل بوده است، این‌ها همه مشکلاتی بود که درنتیجه مهندسی حفظ وجایگاه مقام ولی فقیه و جبران کمبودهای رهبر ی برای مردم ایران از جانب شبکه‌ها ومراکز حفظ ولایت ایجاد شد.

 ریاست حمهوری جناب سید محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور منتخب آگاه ومحبوب ازجناج اصلاح طلب برای مدت هشت سال بازهم دوران تقابل و تضاد و رودرروئی ولایت فقیه و رئیس منتخب برخواسته از اراده مردم ایران بود، با آنکه اصلاح طلبان برای ترقی و تعالی ایران اسلامی در داخل وخارج دارای برنامه‌های معقول و مفیدی بودند ولی مخالفت و سنگ انداز ی جناح ولایت مدار از مجلس شورای اسلامی گرفته تا شورای نگهبان و خبره گان رهبری و منابر نماز جمعه وعزاداری‌های سیدالشهدا موجب گردید که برنامه‌های دست داشته ایشان به کندی پیش رود و درمواردی حتی از احرای آن با مانع تراشی شورای نگهبان جلوگیری به عمل آید. نقطه جالب اینکه دروران ریاست جمهوری خاتمی قیمت نفت در بازار‌های جهانی به بشکه ۱۲ دالر سقوط کرد ولی دردوران ریاست احمدی نژ اد قیمت هربشکه نفت به ۱۴۰ دالر هم سعود نمو د ولی تورم بیکاری وتنگدستی مردم ایران، در دوران ریاست احمدی‌نژاد ده برابر بالا‌تر از دوران ریاست محمد خاتمی بود. ریاست حمهوری خاتمی نه تنها مورد حمایت مقام معظم رهبری نبود بلکه د ربسا از موارد با سنگ انداز ی و ایجاد موانع از جانب اهرم‌های فشار مقام ولایت نیز مواجه می‌شد... ولی خردمندی و دورنگری جنا ب خاتمی موجب شد که دوران حاکمیت اصلاح طلبان به شکل نسبتا آبرومندانه به پایان رسد و مراکر قدرت با عصبانیت وخشم و جلوگیری از پیروزی دوباره اصلاح طلبان دل به دریا زدند و ده ملیون رای موسوی را یکجا به صندوق محمودک واریز نمودند، مقام معظم رهبری هم بدون صبر وتحقیق پیروزی محمودک را به ملت ایران تبریک گفتند و برظلم عظیم و خیانتی آشکار درحق مظلومین مهر تائید نهادند وعزت وقار خودش راه هم قربانی بازی احمدی‌نژاد گردانیدند که شاید هم تلخ‌ترین دوران زندگی ایشان هم تحمل دوران اخیر ریاست جمهوری احمدی‌نژاد بوده باشد!! که اگرشبکه‌های حفظ ولایت دیر جنبده بودند محمودک با ادعای برقراری رابط خودش با آقا امام زمان کاررا یکسره می‌نمود وبرگه دیگری در تاریخ ولایت وتشیع ورق می‌خورد.

حالا با پیروزی جناب داکترروحانی معروف به شیخ دیپلومات وتحصیل کرده دانشگاه انگلیس بازهم ولایت وجمهوریت مقابل هم قرارگرفته‌اند اینجاست پیام‌های این پیروز تند و پیامد‌هایش کند ارزیابی شده است.

ازیپامدهای کند این پیروزی مبتوان ااز بلاتکلیفی دوزندانی محصور مظلوم بنام‌های مهندس میرحسین موسوی وکروبی نام برد حالاباپیروزی قاطع شیخ دپلیمات حربه تکراری وخنده آور سران فته که از منابر نمازجمعه بخصوص شیخ جنتی دلقک معروف، به شدت تبلیغ مشد، جذابیت خودرا ازدست داده است حالا که بیشتر مردم ایران به خیانت در انتخابات ۱۳۸۸ یقین پیداکرده‌اند ومظلومیت میرحسین موسوی وکروبی بیشتر ازپیش برای همگان روشن و آشکار اگردیده است، تداوم این حصر و تداوم این ظلم بیشتر از این، چه تو جیه شرعی و قانونی می‌تواند داشته باشد، هرعاقلی به خوبی می‌داند که اگر جناب روحانی توان اجرائی داشته باشد برای یک روز وحتی یک ساعت هم نمی‌خواهد موسوی وکروبی د رقیدو حصر حکومت او باشند ولی محدودیت اجرائی ایشان در سایه ولایت فقیه و اختیار مطلق ولی فقیه برمال وجان مسلمین او ضاع را چنان تیره وتار ساخته است که رئیس جمهور منتخب با ۱۸ ملییون رای توان این را ندارد که سه نفر انسان بیگناه در قید را ازحصرآزاد سازد برای اینکه آزادی زود وبدون مقدمه آن دوتا مظلوم، شخصیت ولی فقیه وحامبان ولایت را دراذهان عامه ایرانی وغیر ایرانی زیرسوال می‌برد و این حادثه تکرار سرنوشت تلخ آیت الله منتطری را که تاآخرعمر زندگی خودرا در حصر ولایت سپری کرد و جناب سید محمد خاتمی به عنوان رئیس جمهور منتخب توان آن را نیافت که بیجاره منتظری امید امام و امت را ازقید وحصرنجات دهد و سرانجام آیت الله منتظری با پادرمیانی حضرت عزرائیل از این دنیا رحل اقامت بست و شکوه‌اش را به پیشگاه خالق خودش برد، این بار باز هم تکرار تاریخ درفاصله زمانی کوتاه معلوم نیست که این دومظلوم برای حفظ ابرو ی مقام معظم رهبری به مانند آیت الله منتظری تا آخر عمردر حصر بمانند و در انتظار حضرت عزرائیل لحظه شماری کنند!! ولی اوضاع ایران کنونی با ایران ده سال قبل متفاوت است آنچه را ملت ایران در داخل وخارج از ایران از جناب روحانی می‌خواهند آزادی سریع و بی‌قید و شرط موسوی وکربی وسائر زندانیان سیاسی می‌باشد که با بی‌گناهی عمری را در زندان سپری کردند. امروز برای زندانیان سیاسی در ایران برای کسانیکه با زور وجبر و قرص‌های روان گردان برخلا ف اعتقاد و تفکرشان مجبور به اعتراف شدند تنها آزادی از زندان مطرح نیست مسئله حیثیت و وقار وعزت مهم‌تر از آزادی، اززندان است کسانیکه با شیوه‌های غیر انسانی و غیر اخلاقی مجبور به اعتراف شدند زندانی بودن و نبو دن برایشان اهمیت زیادی ندارد برای آنان مسئله اعاده حیثیت مطرح است اعترافات حناب محمد علی ابطحی، معاون حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری ایران در دوره محمد خاتمی وسائرین تکان دهنده است وجدان هربینده را جریجه دار می‌کند ابطحی و یاران وهم قطارانش چطور می‌توانند اعاده حیثیت شوند چه کسی می‌تواند مسئولیت شکنجه آنان را به عهده بگیرد ویا اینکه این بیجاره‌ها برای سلامتی مقام معظم رهبری وولایت هم چنان ساکت وخاموش باشند تا در‌‌نهایت به وادی خاموشان برسند!!

و اما پیامدهای کند درسیاسیت خارجی ایران، مسئله حضور نظامی ایران در سوریه از اهم مسائل است مسئله سوریه ایران را در موقعیت حساس در منطقه و درجهان اسلام قرارداده است امروز اکثریت کشورهای عربی وبصورت کل اکثریت جهان اسلام از حمایت ایران از نظام بعثی سوری خشمگین و عصبانی‌اند که در صورت ادامه این سیاست، خطر گسترش درگیری شیعه وسنی در سائر کشور‌ها بوضوح مشاهده می‌شود اینکه شیخ دپلیمات چطور میتواند از این بن بست ایران اسلامی را خارج سازد بستگی به همکاری وهمفکری شخص ولی فقیه ومقام معظم رهبری جناب آیت الله خامنه‌ای دارد.... مشکل برنامه هسته‌ای ایران و تحریم‌ها فلج کننده وتهدید نظامی اسرائیل از اهم مسائل بیرونی است که جناب روحانی را به عنوان رئیس جمهور منتخت ۱۸ ملیون آدم ایرانی به چالش می‌کشد ولی علی الرغم همه مشکلات با گذشت زمان و تغیرات کلی در سطح جهان خوشبینی‌های زیادی وجود دارد که شیخ دپلیمات، کشتی گیرمانده دپلماسی ایران را به ساحل نجات یدک بکشد،!!






July 13th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی